dijous, 21 de març del 2013

Més llibres de coneixements

L'altre dia vaig tenir la sort de trobar a la biblioteca de l'escola Palma de Mallorca
uns llibres de coneixements que m'agraden molt i que val la pena que estiguin a la vostra biblioteca:

Atles del temps. Editorial La Galera.




Col·lecció El Món Estimat. Editorial Empúries.


dijous, 14 de març del 2013

Reflexions després de les 5es. Jornades de Biblioteques Escolars

La setmana passada vam poder gaudir de les 5es. Jornades de Biblioteques Escolars. Va ser un dia i mig molt intens però fantàstic. L’aprendre coses noves, compartir experiències, retrobar companys i amistats, conèixer persones que tenim com a objectiu (a vegades, més enllà de la feina) donar una empenta a les biblioteques escolars, ens va fer viure una experiència molt agradable. Des d’aquí voldria donar les gràcies al comitè organitzador i voluntaris pel seu bon saber fer.
Trobareu els materials corresponents a la web de 5es. Jornades de Biblioteques Escolars, i també les conclusions i propostes.
Solament m’agradaria deixar constància en aquest post d’algunes de les reflexions que vaig sentir i que em fan “ballar el cap” i que segurament m’ajudaran a millorar en la meva feina.
 Inés Miret
  • Estem poc acostumats a reflexionar sobre el què fem.
  • Ens cal planificar marcant prioritats. 
  • Avaluar ens serveix per:
  • Donar visibilitat a les BE, saber el què es fa i el què no es fa
  • Afavorir polítiques educatives per a les BE
  • Donar servei al currículum 
  • Trobar l’equilibri entre quantitat i qualitat
  • Planificar millores Fer partícip a tota la comunicat educativa
 Albert Correa
  • Usem les TIC d’una manera “normal”.
  • Les TIC ens ajuden a difondre i compartir la nostra activitat i a augmentar la interacció amb el conjunt de la comunitat educativa. 
  • Les TIC ens beneficien ja que: la comunicació és instantània, augmenta la participació, la comunicació i l’eficiència i es dóna abast del que es fa.
 Glòria Durban
  • En el meu centre les funcions de la biblioteca són assumides per tot el professorat.
  • Les activitats dirigides a l’alumnat de secundària han d’estar ben dissenyades i pensades com a jocs o reptes.
  • Fer les coses poc a poc, i treballar per superar les dificultats com la manca de coordinació, entrenar estratègies de lectura i les diferents tipologies dels recursos informatius.
 Laura Borràs
  • El llegir necessita hàbit i temps, ingredients de la cultura de l’esforç. 
  • L’èxit no és sempre el què veus. 
Conclusions i propostes
  • La biblioteca no té prou visibilitat social i això en dificulta el reconeixement. 
  • Les experiències de col·laboració ajuden a enfortir projectes. 
  • Quan una biblioteca no pot avançar, no s’atura, sinó que retrocedeix.
  • Necessitat d’un especialista al capdavant del projecte amb una dedicació horària mínima, perfil adequat i continuïtat en el temps. 
  • Si l’alumnat del nostre país no té el primer graó a l’escola del sistema bibliotecari, els estarem fent un frau a ells i al país.